Augmented Reality mobilon

Szabadon választott kép felismerése

Az alkalmazott technológia képes felismerni és megkülönböztetni egymástól az alkalmazással együtt telepített, vagy szerveroldalról letöltött képeket. A kép felismerése mellett a felhasznált algoritmus megadja a kép térbeli pozícióját és orientációját is, ezáltal lehetőségünk van tetszőleges 3D-s tartalom megjelenítésére a kamera élőképén keresztül.

 

ImageTarget bemutató alkalmazás

Az ImageTarget bemutató alkalmazásba beágyaztunk két képet, melyeket az alkalmazás képes felismerni, és megkülönböztetni egymástól. A felismerést követően az alkalmazás a képek síkjában megjelenít egy 3D-s modellt, melynek pozíciója és orientációja folyamatosan követi a kép pozícióját és orientációját.

 

ImageTarget bemutató alkalmazás használata

  • Nyomtassa ki a bemutató alkalmazáshoz tartozó teszt képeket, melyek a 2. oldalon találhatóak
  • Töltse le (http://arview.hu/portal/apk/ImageTarget.apk), és telepítse fel az ImageTarget alkalmazást
  • Indítsa el az ImageTarget alkalmazást
  • A kamera előnézeti kép megjelenését követően, a képernyőt megérintve fókuszálja a kamera képét a felismerni kívánt teszt képre
  • Az alkamazás 1-2 másodpercen belül felismeri a képet, és megjeleníti a hozzá tartozó 3D-s modellt




ImageTarget teszt képek

 

 

 

Keret mintázat alapú marker felismerése


Az alkalmazott technológia képes felismerni egy meghatározott mintázatú kereten belül elhelyezett, kép alapú markert. A keret mintázata egy azonosítót határoz meg. Az alkalmazott algoritmus képes 512 db egyedi markert megkülönböztetni egymástól, anélkül, hogy előre meghatároznánk a markerek képét. A kereten belül tetszőleges kép elhelyezhető, a marker azonosítóját csak a keret mintázata határozza meg.

 

FrameMarkers bemutató alkalmazás


A FrameMarker bemutató alkalmazásban két azonosítót határoztunk meg, amelyekhez egy-egy 3D modellt is rendeltünk. Amennyiben az alkalmazás a két előre meghatározott azonosítójú markert ismeri fel, a markerek síkjában megjeleníti a hozzájuk rendelt 3D-s modellt.

 

FrameMarkers bemutató alkalmazás használata

  • Nyomtassa ki a bemutató alkalmazáshoz tartozó teszt markereket, melyek a 4. oldalon találhatóak
  • Töltse le (http://arview.hu/portal/apk/FrameMarkers.apk), és telepítse fel az FrameMarkers alkalmazást
  • Indítsa el az alkalmazást
  • A kamera előnézeti kép megjelenését követően, a képernyőt megérintve fókuszálja a kamera képét a felismerni kívánt markerre
  • Az alkamazás 1-2 másodpercen belül felismeri a markert, és megjeleníti a 3D-s modellt





FrameMarker teszt markerek

 

 

                        


 

Virtuális felhasználói felület


Az alkalmazott technológia használatával gombokat helyezhetünk el egy képen. A gombok lenyomásához tetszőleges eseményt rendelhetünk hozzá.

 

VirtualButtons bemutató alkalmazás


A VirtualButtons bemutató alkalmazásban meghatároztunk 4 gombot, mely gombok a lenyomásuk idejére a gomb színével megegyező színben jelenítik meg a 3D-s modellünket.

 

VirtualButtons bemutató alkalmazás használata

  • Nyomtassa ki a bemutató alkalmazáshoz tartozó teszt képet, mely a 6. oldalon található
  • Töltse le (http://arview.hu/portal/apk/VirtualButtons.apk), és telepítse fel az VirtualButtons alkalmazást
  • Indítsa el az alkalmazást
  • A kamera előnézeti kép megjelenését követően, a képernyőt megérintve fókuszálja a kamera képét a teszt képre
  • Az alkalmazás 1-2 másodpercen belül felismeri a teszt képet, és megjelenít egy narancssárga színű teáskannát a kép síkjában
  • Ezt követően vigye az ujját valamelyik gomb fölé (takarja ki a gomb teljes képét a kamera képéből), ekkor a „lenyomás” idejére a teáskanna színe a gombhoz tartozó színre vált át

 

VirtualButtons teszt kép

 

 

 

Felhasználó által meghatározott kép

Az általunk alkalmazott technológia nem csak előre meghatározott képet vagy rögzített mintázatú markert képes felismerni, hanem lehetővé teszi azt is, hogy a felhasználó saját maga jelölhessen ki, és vegyen fel egy képet, mint markert az alkalmazáson belül. A felvételt követően az alkalmazott algoritmus képes felismerni, továbbá meghatározni a marker térbeli pozícióját és orientációját annak érdekében, hogy tetszőleges 3D-s tartalmat tudjunk megjeleníteni a kamera képén.

Felhasználó által meghatározott kép esetén a térbeli illesztés csak abban az esetben tud jól működni, ha a felvett marker felülete sík, továbbá megfelelő minőségűnek bizonyul a felismerő algoritmus számára (kellően részlet gazdag, kontrasztos, nem tartalmaz túl sok ismétlődő mintázatot).

 

UserDefinedTarget bemutató alkalmazás

Az alkalmazás képes saját markereket elmenteni a kamera képe alapján, majd a felvett markereket felismerni és követni.

 

UserDefinedTarget bemutató alkalmazás használata

  • Töltse le (http://arview.hu/portal/apk/UserDefinedTargets.apk), és telepítse fel az UserDefinedTarget alkalmazást
  • Indítsa el az alkalmazást
  • Keressen egy olyan témát (képet, mintát), amit alkalmas talál markernek.
    • a választott téma legyen kontrasztos és részlet gazdag
  • Fókuszáljon a választott témára a kijelző megérintésével
  • A felhasználói felületen található + gomb megnyomásával mentsük el a markert
    • amennyiben a választott téma nem elég részlet gazdag, az alkalmazás jelezni fogja ezt a felhasználó számára, ennek ellenére megpróbálja követni
  • A felvételt követően az alkalmazás később is fel fogja ismerni a markert, és megpróbálja a síkjára illeszteni a 3D-s modellt (a sík illesztés csak sík markerek esetében tud jól működni)

 

Az alkalmazás nem tárolja perzisztensen a felvett képeket, ezért az alkalmazás újbóli megnyitásakor a képeket újra fel kell vennünk (amennyiben csak háttérbe kerül az alkalmazás, akkor nem kell).